Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 15 de gener del 2018

Astrofísica per a gent amb presses de Neil deGrasse Tyson

d'aquí


"Si ens fixem més atentament en les empremtes digitals de l'atmosfera terrestre, veiem que els biomarcadors humans també inclouen àcid sulfúric, carbònic i nítric, i altres components contaminants provinents del consum de combustibles fòssils. Si resulta que els extraterrestres curiosos són socialment, culturalment i tecnològicament més avançats que nosaltres, aleshores segur que interpretaran aquests biomarcadors com a indicadors evidents de l'absència de vida intel·ligent a la Terra."

deGrasse Tyson, Neil. Astrofísica per a gent amb presses. Barcelona, 2017. Edicions 62

Catalogació: regal de Nadal, perquè saben que m'agrada llegir sobre física, i també saben que, habitualment, no entenc res del que llegeixo -alguna conjunció, algun article determinat ...-, per això sóc fan dels llibres tècnics "per a dummies", m'ajuden a congraciar-me amb aquelles matèries més abstruses. Ah! i perquè també m'agrada un cert sentit de l'humor, i al paràgraf em remeto. No he parat de recordar Calvino i les seves Cosmicòmiques. Em caldrà una relectura d'ambdós.

2 comentaris:

  1. El vaig acabar ahir mateix, tampoc és el meu camp i se m'escapen moltes coses, però ho passo bé. I en deGrasse ho explica tan bé... La física era la meva bèstia negra a l'insti, i mira ara...

    ResponElimina
    Respostes
    1. té, mira, ja som dos. El pitjor és constatar que, malgrat que sempre va ser la meva bèstia negra, no he parat d'intentar-ho. Què tindrà la física? Bé, potser més certeses que qualsevol altra matèria, és clar.

      Elimina

ràpid, que el món s'acaba!